Necròpolis nacional militar d’Auberive sur Suippes (Marne, França)


Estiu 2009


El c ementiri militar d’Auberive sur Suippes està situat a uns 35 km. de la ciutat de Reims. Rep el nom de Le Bois du Puits d’Auberive sur Suippes.

Va ser creat durant la I Guerra Mundial, concretament a finals de 1918, amb un miler de tombes. En acabar la guerra, s’hi van agrupar els cossos provinents d’altres cementiris militars i de tombes aïllades de : La Voie Romaine, de la Ferme de Moscou (Mont de Billy), del poble de Gascon, d'Estival, del Bosc Sacré, del Bosc Liévin, del Bosc de la Chapelle, del Bosc du Puits i del Mont Téton, del Casque, del Mont Cornillet, del Mont Haut, del Mont sans Nom, i del Mont Blond.

La zona dels militars francesos està formada per 3516 tombes individuals i 3 ossaris. Les tombes estan agrupades per parelles i marcades amb una creu de pedra grisosa i una placa de coure amb el contingut següent de dalt a baix: el nom del soldat en majúscules, el regiment al qual pertanyia, la frase “mort pour la France” i, finalment la data de la mort. A la cantonada esquerra de la placa hi trobem, gravat en petit, el número de la tomba. Hi ha algunes làpides musulmanes.

Els tres ossaris tenen forma rectangular i estan pintats de blanc i envoltats d’un enjardinat verd. A la part superior, una placa també blanca ens informa del contingut: les restes de 2908 cossos, dels quals 2852 són de soldats desconeguts repartits entre l’ossari I i III. L’ossari II conté gravats els noms. Hi destaca, també, la frase “Morts pour la France”.

La zona dels soldats polonesos està formada per 129 tombes individuals de la Primera Guerra Mundial i 256 de la Segona. Està presidit per un monòlit blanc en forma de prisma coronat per una creu. Tot el recinte va ser restaurat l’any 1991 per la Federació d’Antics Combatents Polonesos a França. Les tombes estan marcades amb una creu de pedra blanquinosa i una placa amb el mateix contingut que descrivíem a les de la zona francesa.

La zona dels soldats alemanys, que conté 5359 cossos, està presidida per un ossari que conté 3124 cossos, dels quals 2906 eren desconeguts. Els noms coneguts estan gravats, juntament amb la data de la mort, en unes plaques de color negre. Les tombes estan agrupades per parelles i marcades amb una creu o per una làpida jueva presidida per l’estrella de David. També contenen el nom i la data de la mort, així com la numeració de la tomba. A l’entrada de l’espai alemany, trobem un monòlit que conté una bústia amb els registres per localitzar les tombes.

Relació de soldats enterrats a d’Auberive sur Suippes

Comentaris

Qué! Foto de Apu ha dit…
Hola Esther y Tony.
Gracias por vuestra visita a mi blog y el comentario.Os he dejado allí una respuesta, quería decir que vuestro blog me parece muy interesante. Si quereis que os publique alguna foto en especial tengo allí la sección "la foto de los bloguers" desde el formulario de contacto podeís enviarme un mensaje con vuestra solicitud.
Un saludo. Apu
JFLAR ha dit…
Me recuerda al de paracuellos. A ver si voy a visitarlo y os cuelgo las fotos.
Qué! Foto de Apu ha dit…
Hola Esther y Tony

Para publicar la foto necesito una pequeña referencia del lugar...una breve historia o detalles, contarme algo sobre el sitio, que sensaciones os producía y que historias recoge el lugar donde se realizo la foto.

Por supuesto debe ser una foto original y autorizar su publicación. En el post siempre se hace referencia al remitente y añado un link a su web o blog.
Os invito a enviarme la foto que más os guste con un pequeño texto o relato para añadir al post.

A la izquierda debajo de “secciones” esta el formulario de contacto, enviarme un mensaje desde ahí con una cuenta de correo valida y yo me pondré en contacto con vosotros.

Espero vuestro mensaje.
Un saludo Apu. Andrés Paredes
Sinuhe ha dit…
Este tipo de cementerios militares, tan fríos y desangelados siempre me dejan una sensación extraña en el cuerpo. Parece mentira que nadie aprenda al verlos y que las guerras continúen, con el paso de las décadas, llenando prados con estas frías cruces de marmol.

Un abrazote
Carlos ha dit…
Este tipo de cementerios también me producen una sensación rara. Acostumbrado a los "normales"de tumbas y lápidas que se encuentran en las ciudades, estos de hileras de cruces en la hierba, me producen más sensación de parque que de camposanto.
Curioso